همشهری آنلاین - علی شاکری: عادل غلامی از جمله ملی‌پوشانی است که در این فصل در ترکیب تیم بانک سرمایه بازی‌های خوبی تاکنون از خود به نمایش گذاشته و امیدوار است که در ماه‌های آینده در صورت انتخاب مجددش از سوی کادر فنی تیم ملی بتواند با پیراهن این تیم به رویای المپیکی شدن والیبال ایران رنگ تحقق بخشد.

Adel Gholami

غلامي در گفتگو با همشهری آنلاین از هر دری صحبت کرد. از واکنش به حرف های مجری برنامه 5+ 1 تلویزیون در مورد نادیده گرفتن شهر آمل به عنوان رقیب ارومیه و گنبد در پایتختی والیبال ایران گرفته تا انتخاب مربیان جدید تیم ملی، موقعیت بانک سرمایه و شانس این تیم قدرتمند در رقابت با دو تیم مدعی دیگر در لیگ برتر در راه قهرمانی و بخت ایران در رسیدن به المپیک تا مصطفی کارخانه و ژیگالدو، پاسور سابق تیم ملی لهستان و ..... که خواندن این مصاحبه برای خوانندگان و علاقه‌مندان به والیبال خالی از لطف نخواهد بود.

گفت وگوی همشهری آنلاین را با عادل غلامی که از سال 2003 تا به امروز عضو تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بوده و با هر کدام از این تیم‌ها افتخارات بزرگی به دست آورده را می‌خوانید:

  • از چگونگی ورودت به والیبال شروع کنیم، عادل غلامی چگونه در والیبال ایران مطرح شد؟

من در آمل رشد و نمو پیدا کردم که والیبال ورزش اول مردم آن هست و آرزوی هر نوجوانی در این شهر نیز ملی‌پوش شدن در این رشته است. من در حقیقت کشف مدرسه‌ای بودم از سوی یک معلم ورزشی که کارش استعدادیابی در والیبال بود، به نام مسلم یحیی‌پور و از سال سوم راهنمایی قدم به دنیای پرشور والیبال گذاشتم و با توجه به استعدادی که داشتم در کمتر از یک سال راهی اردوی تیم ملی نوجوانان شدم. کسب نایب قهرمانی نوجوانان آسیا در ویشاکاپت نام هند و بعد کسب مقام سوم جهان در سال 2003 در تایلند و به دنبال آن نایب قهرمانی جوانان آسیا و مقام پنجمی جوانان جهان در هند زمینه‌ساز حضورم همراه با سعید معروف، جواد محمدی‌نژاد، حمزه زرینی، محمد محمدکاظم و عبدالرضا علیزاده در تیم ملی والیبال بزرگسالان شد که همچنان این حضور ادامه دارد.

غلامی-معروف

  • فکر می‌کنی با توجه به رقبای خوبی که در پست سرعتی داری دوباره به تیم ملی دعوت شوی؟

در پست سرعتی بازیکنان خوب زیادی هستند ولی من همه سعی و تلاشم را می‌کنم که جایگاهم را از دست ندهم و بقیه کارها دست کادر فنی تیم ملی است.

  • چقدر فکر می‌کنی که تیم ملی با کادرفنی جدید در راه کسب سهمیه المپیک موفق عمل کند؟

من فکر می‌کنم فدراسیون بهترین تصمیم را گرفت و بهترین گزینه ممکن را برای تیم ملی انتخاب کرد. چرا که با انتخابی دیگر بحث تغییر سیستم پیش می‌آمد و خیلی زمان‌بر بود و حالا با بودن لوزانو وسیچلو بازیکنان با همان سیستم ولاسکو که با آن خو گرفته‌اند، مشکل چندانی نخواهند داشت.

  • چهار سال پیش هم همه چیز در توکیو برای صعود با ولاسکو آماده بود، اما شکست برابر استرالیا همه آرزوها را نقش بر آب کرد. فکر می‌کنی این بار چنین اتفاقی نخواهد افتاد؟

چون اون موقع من نبودم آن اتفاق افتاد، این بار با بودن من مطمئن باشید همه چیز فرق خواهد کرد! (البته با خنده و شوخی). ولی واقعیت اینه که بچه‌ها برای المپیکی شدن این بار انگیزه بالایی دارند و در این 4 سال تجربیات آنان کاملا بیشتر شده و نمی‌خواهند این فرصت طلایی را از دست بدهند.

  • به دلیل عدم همراهی تیم ملی در انتخابی المپیک دوره قبل و دوری دو ساله از تیم ملی از ولاسکو دلخوری؟

هرگز، فکر می‌کنم قسمت نبود. البته سوء‌تفاهماتی بود که بعدها در ملاقات حضوری حل شد و همان نبودن دو ساله کمک کرد که با انگیزه قوی‌تری دوباره به تیم ملی رسیدم. ولاسکو از دید من یک مربی بزرگ و روانشناس بود.

  • در این فصل بازیکنان سرعتی آماده و جوانی در تیم‌ها به چشم می‌خورند، فکر نمی‌کنی دعوت شدن به تیم ملی سخت‌تر از سال‌های قبل باشد؟

خوشبختانه در پست بازیکن سرعتی بازیکنان آماده‌ای حضور دارند و من نیز به عنوان یک بازیکن باتجربه از رقابت استقبال می‌کنم و هیچ واهمه‌ای هم از رقابت بر سر پوشیدن پیراهن تیم ملی ندارم.

  • سال گذشته سال خوبی برایت به لحاظ حضور در تیمی جدید چون میزان خراسان نبود. چقدر فکر می‌کنی که آن خاطرات تلخ برایت در تیم تازه تاسیس بانک سرمایه هم تکرار نشود؟

سال پیش همه چیز تا قبل از خبر ورشکستگی میزان عالی بود. مشهد یک شهر ایده آل برای من و سایر ملی‌پوشان بود. وضعیت زمانی به هم ریخت که خبر ورشکستگی میزان اعلام شد و تبعات آن دامنگیر تیم شد و نوعی دلسردی و بی‌انگیزگی را در پی داشت و نتیجه‌اش نگرفتن نتیجه لازم شد. امسال همه چیز فرق می‌کند. بانک سرمایه مجموعه مدیریتی خوبی دارد و کادر فنی دلسور و پخته‌ای سکان آن را در اختیار دارند و از همه مهم‌تر یکدلی و صمیمیتی است که در تیم و بین بازیکنان موج می‌زند.

  • شما قبلا هم با آقای کارخانه سابقه کارکردن در تیم صنام را داشته‌ای، کارخانه مدل 94 با مدل دهه هشتاد چقدر تفاوت پیدا کرده است؟

من همواره از کارکردن در کنار آقای کارخانه لذت می‌برم و خاطرات خوبی هم با او در صنام در سال‌های 82 و 83 دارم که قهرمان لیگ برتر شدیم. او از دید من 180 درجه با گذشته تغییر پیدا کرده و حالا از نظر برقراری روابط با بازیکنان و حس رفاقتش بهتر و بیشتر شده و با به روز کردن دانشش، حضورش در کنار زمین نیز به بازیکنان آرامش می‌بخشد.

  • نقش ژیگالدوی لهستانی را در درخشش ملی‌پوشان تیم بانک سرمایه چقدر دخیل می‌دانی؟

از ژیگالدو نکات حرفه‌ای زیادی آموختم. او یک بازیکن بین‌المللی است که در تیم ملی لهستان و در لیگ ایتالیا بازی کرده و تجربه بالایی دارد و خیلی خوب هم توانسته خود را با شرایط والیبال ایران تطبیق دهد.

  • اخیرا در یک برنامه تلویزیونی نسبت به اعلام نکردن آمل هم در کنار ارومیه و گنبد به عنوان پایتخت والیبال ایران از خود واکنش سختی نشان دادی؟

همه می دانند که والیبال چه جایگاه ممتازی در میان مردم این شهر دارد و چه سهمی جوانان و مربیان این شهر در تیم‌های ملی رده‌هاي سنی مختلف داشته‌اند. برای من سخت بود که ساکت بمانم و در نخستین برنامه‌ای که شرکت کردم با قدرت از حق والیبال آمل دفاع کردم و گفتم پایتخت والیبال ایران فقط ارومیه نیست و آمل هم قطب بزرگی در والیبال است و شرایطی مشابه ارومیه و گنبد دارد. والیبال با خون مردم این شهر عجین شده و من خودم هرچه دارم از این شهر است .

  • در هفته‌های اخیر بحث اتفاقات پیش آمده در بازی پیکان و بانک سرمایه بحث روز والیبال بود، نظر شما در مورد این اتفاقات چه بود؟

به نظر من این موضوع نباید ادامه پیدا کند. من خودم از حاشیه‌های اینچنینی گریزانم و فقط می‌توانم بگویم دامن زدنش به سود والیبال رو به جلوی ایران نخواهد بود.

عادل غلامی

کد خبر 321109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha